Felanmälan

För att komma i kontakt med både kundtjänst och felanmälan ring: 54-51 54 40. Därefter får du tre valmöjligheter:

VIKTIGT!
UNDER VECKORNA 28 & 29 (10/7 – 23/7) KAN FELANMÄLAN ENDAST GÖRA PÅ TELFON, TEL: 054 51 54 40

1. Felanmälan

Måndag–Fredag: 08.00–16.00
Stängt för lunch: 12.00–13.00

 

  • Under lunch, kvällar och helger tas endast akuta fel emot.
  • Störningsjour och låsöppning kontaktas Securitas på tel: 010-470 57 81
  • Gäller det skadedjursbekämpning kontaktas Anticimex på tel: 075- 245 10 00

2. Störningsjour och låsöppning

Blir du störd eller känner oro av bråk och stök i anslutning till din lägenhet, ring Securitas trygghetsjour: 010-470 57 81.

Du är alltid anonym gentemot den som stör – även vid eventuell rättslig tvist.

 

Hyresgäst som orsakar utryckning blir ersättningsskyldig för kostnaden och får betala 1500kr för störningsutryckningen.

 

Om du som är hyresgäst låst dig ute ringer du Securitas för låsöppning: 010- 470 57 81. Du behöver legitimera dig och låsöppningen kostar 500 kronor inklusive moms. Du betalar via faktura som Securitas lämnar på plats.

3. Kundtjänst – övriga ärenden

Gör så här för att dygnet runt kunna felanmäla samt kontrollera dina betalningar:

  • Logga in på Mina sidor.
  • Fyll i de uppgifter som behövs för att enkelt och smidigt anmäla fel i din lägenhet.

Innan felanmälan

Innan du gör en felanmälan är det bra att veta att du själv ansvarar för att åtgärda enklare saker i din lägenhet. Om du ändå väljer att beställa en av de tjänster som ej ingår i hyran kommer vi att skicka en faktura till den som innehar kontraktet.

Vi har tagit fram några instruktionsfilmer om åtgärder som hyresgäster ska fixa på egen hand:

 

Såhär rensar du vattenlåset
Kontrollera säkringar
Att göra rent i golvbrunn 
Kontroll av brandvarnare
Kontroll av icke fungerande motorvärmare

Övrig assistans

Visa hänsyn mot dina grannar när du exempelvis lyssnar på musik, ser på TV eller går med hårda skor inomhus. Detta är extra angeläget sent på kvällarna. Kom överens med dina grannar om det någon enstaka gång skulle finnas anledning till störning.

Störningar

Blir du störd eller känner oro av bråk och stök i anslutning till din lägenhet, ring Securitas trygghetsjour: 010-470 57 81.

Du är alltid anonym gentemot den som stör – även vid eventuell rättslig tvist.

Hyresgäst som orsakar utryckning blir ersättningsskyldig för kostnaden och får betala 1500kr för störningsutryckningen.

Läs mer om ordningsregler

Låsöppning

Om du som är hyresgäst låst dig ute ringer du Securitas för låsöppning: 010- 470 57 81.

Du behöver legitimera dig och låsöppningen kostar 500 kronor inklusive moms. Du betalar via faktura som Securitas lämnar på plats.

Fixaren - Kommunens service till äldre och funktionshindrade

Hammarö kommun har en speciell service som kallas Fixaren. Den är till för funktionshindrade och alla över 75 år.

Mer information

Man kan gratis och utan biståndsbedömning få hjälp med olika göromål, till exempel byta gardiner, sätta upp lampor, byta batterier i brandvarnaren och liknande.

Fixaren utför inte sysslor som normalt hanteras av hemtjänsten, samt arbeten som konkurrerar med privata företag.

Fixaren utför inte heller fönsterputsning, gräsklippning, snöröjning eller körningar till kommunens återvinningscentral. I övrigt försöker man vara generös i bedömningen av vad Fixaren kan hjälpa till med.

Kontaktuppgifter

Behöver du hjälp av Fixaren ska du kontakta:

Hammarö kommuns kontaktcenter
Telefon: 054–51 50 00
E-post kommun@hammaro.se